Asi každý z nás zná klasický obrázek z reklamy. Šťastná a veselá rodina, žijící v naprostém souladu a harmonii jak s přírodou, tak jeden s druhým. Může to tak ale fungovat i ve skutečnosti? Pojďme se na to podívat blíže.
Není pochyb, že reklamy, ve kterých se tento archetyp domácnosti https://www.pranet.cz/domacnost vyskytuje, jsou určeny převážně pro ženy, částečně také pro děti. Základní premisa je ovšem stejná: otec, matka, dvě děti, pes, někdy i kočka, žijící v rodinném domě. Jaké jsou jejich role?
Co se muže týče, tak ten je zde obvykle komickou figurkou, nad jejímiž nápady žena jen pobaveně kroutí hlavou. Má stabilní zaměstnání, ideálně někde v kanceláři, přesto si najde čas na to, aby si hrál se svými dětmi. Obvykle má také hobby, nejčastěji kutilství.
Pokud jde o ženu, tak to je zaměstnaná matka na plný úvazek. Obvykle je to právě ona, kdo připravuje snídani, odváží děti do školy a na kroužky, provádí domácí práce, k tomu si najde i čas na cvičení, ví si se vším rady a pokud je unavená, stačí trocha hořčíku, aby byla zase na nohách. A pokud potřebuje stmelit rodinu, stačí jí k tomu balíček sladkostí.
Co se dětí týče, ty vstávají s úsměvem, hrají si celý den venku, klidně i v blátě, jsou roztomile nezbedné a případně (pokud je daná reklama cílena na ně) vymýšlejí spoustu nových her za pomoci bonbónů či jiných sladkostí, které jim pomohly nahodit fantazii.
Otázkou je, zda může takovýto model rodiny fungovat. A odpověď zní, že nejspíš ne. Zvláště na ženy je toho kladeno tolik, že by takový tlak nevydržely, zvláště když k tomu připočteme zaměstnání, kde obvykle pracují v kanceláři na nějaké vyšší pozici.
Je jasné, že nám je představován idealizovaný model rodiny, kterému se máme chtít přiblížit, avšak který nemá se skutečností vůbec nic společného. Buďte tedy šťastni za to, co máte. Věřte, že je to mnohem lepší.