SEO je zkratka pro termín „search engine optimization“. Do češtiny bychom to tedy mohli volně přeložit jako „optimalizace stránek pro vyhledávače“. Pro jaké vyhledávače? To už si zvolíte sami. V internetovém prostředí je jich opravdu spoustu, i když, pokud jste běžný uživatel, je očekávané, že jste o spoustě z nich nikdy neslyšeli. Nejznámější vyhledávač je Google. V takovém případě tedy budeme mluvit o SEO (optimalizace) pro Google.
Co si pod takovou optimalizací můžeme představit? V oblasti SEO online to znamená vlastně snahu, aby se při vyhledávání určitých klíčových slov příspěvek vaší stránky zobrazil na prvním, nebo alespoň na některém z prvních míst ve výsledcích vyhledávání. Je to důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát. Sami si projděte v hlavě posledních pár případů, kdy jste na internetu, konkrétně na Google, něco vyhledávali. V kolikati případech jste se dostali až na stránku 2,3 nebo třeba 10, abyste se podívali, co tam je za výsledky? Nikoho nepřekvapí, když řeknete, že ani jednou. Drtivá většina lidí si projde prvních pár příspěvků vyhledávání a z nich si pak vybere, na kterou stránku se chce podívat.
Na Google se váš příspěvek může zobrazovat hned mezi prvními označený jako reklama. Ale výzkumy ukazují, že většina uživatelů příspěvky označené jako reklama ignoruje, a začíná věnovat pozornost až těm, které již tak označené nejsou. Nechtějí mít pocit, že jsou do něčeho nuceni a že si prohlíží „lživou“ reklamu, kterou si někdo na stránkách zaplatil.
A právě správně provedené SEO (optimalizace) dokáže vaši stránku dostat do popředí. To může vašemu podnikání nebo vašemu webu neuvěřitelně pomoci. Dostane se do širšího povědomí. Můžete získat daleko více zakázek. Pokud na něm máte placené reklamy, budete z nich dostávat více peněz, protože vaše stránky navštíví více lidí. Samozřejmě, pro úspěšné webové stránky musí být dobře nastavené, aby se na nich uživatel cítil příjemně. I tímto se odvětví SEO zabývá.