Neřeknu jistě nic nepochopitelného, pokud prozradím, že chce mít majitel každé internetové stránky co nejširší publikum. Že mu má na jeho stránku chodit co největší počet návštěvníků, a to nejlépe právě těch, na které tato stránka cíli, jimž je určena. Je to přece docela logické – kdyby nikdo obsah této stránky nesledoval, nebyla by k ničemu, a pokud by sem chodili ti, jimž není obsah určen, zdál by se sice zájem značný, ovšem efekt by to nemělo.
A tak jsou tu prostě potřeba četní zajímající se uživatelé. Jenže kde je vzít? Když se taková internetová prezentace zrodí, nikdo o ní neví, a často se to nezmění ani v průběhu času. Protože je toho na internetu tolik, že se v tom lidé jednoduše pomalu ani nevyznají a nikoho tudíž vesměs ani nenapadne, že tu právě tato stránka je a že by možná stála za navštívení.
Nikdo nebo skoro nikdo sem tudíž nezavítává, a i kdyby tu bylo uveřejněno to nejdůležitější a nejvýhodnější, co si jenom lze představit, nikdo se o tom nedozví a nezareaguje tak, jak by to bylo žádoucí.
Změnit to? Ano, je to možné. Ovšem nikoliv laickými silami toho, kdo si podobnou stránku zřídil. Taky je potřeba zásah odborníků. Těch, kteří se umí postarat o to, aby se takováto stránka ‚zalíbila‘ internetovým vyhledávačům a tyto ji začaly daleko hojněji a účinněji nabízet všem hledajícím.
Co dokáže s takovým vyhledávačem Seznam SEO udělat? Pomocí počinů jako kontrola dotyčného webu a odstranění jeho nedostatků, správná volba klíčových slov, napsání dostatečného množství kvalitních článků a propagačních textů, vytvoření efektivních zpětných odkazů na jiných webech, přivádějících sem publikum z jiných stránek, a díky reklamě a propagaci se podaří vyhledávač přesvědčit, že je právě tato stránka dokonalejší než všechny ostatní. Že si zasluhuje, aby se jí dostalo lepšího postavení ve vyhledávači, který v podstatě rozhoduje o tom, kam lidé hledající něco na internetu zamíří.
A lepší pozice ve vyhledávači = větší sledovanost = úspěch. A o to přece vždycky jde.